عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
آیت الله بهجت(ره) می‌فرمود: از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفتند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست. [چون] پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرار داد.»

عقیق: علما و دانشمندان دینی در سخنان خود بارها به موضوع حیات جنیان اشاره کرده‌اند و از آن جمله از ابلاغ دین اسلام توسط پیامبر (ص) به جمعیت آنها خبر داده‌اند.

اما گاهی سؤال می‌شود که آیا آن گروه از جنیان که مسلمان شدند، آیا حقانیت غدیر را دیده و درک کردند؟

مروری بر سخنان علمای دینی، پاسخ این پرسش را مشخص می‌کند. ازجمله آیت الله بهجت(ره) در درس اصول خارج در تاریخ 8 اردیبهشت 1388 به این نکته اشاره فرموده است:

پیرمردی بود، من خودم دیدم او را -شاید هم اصالتاً نزدیک به محل ما بود، شمالی بود- گفت:‌ داشتم می‌خوابیدم، دیدم غلغله‌ای برپاست. گفتم: چه غلغله‌ای هست؟

[صدایی] گفت: «زعفر جنی، همان که آمده بود برای یاری امام‌ حسین علیه‌السلام، حالا وفات کرده است».

بنده از طریق دیگری هم شنیده بودم بیست سال قبل [عده‌ای] آمده بودند و درِ بعضی از خانه‌ها را زده بودند که زعفر وفات کرد، رضوان‌الله‌علیه.

آن پیرمرد می‌گوید: «در همان حالی که داشتم می‌خوابیدم، پرسیدم جانشین دارد؟ پسرش جانشینش است؟»

گفتند: «بله، جانشین هم دارد». این را دیگر در آن خبر نشنیده بودم. این [مطلب] مخصوص به همان پیرمرد است که گفت خودم دیدم. البته آن پیرمرد نگفت، جسم آن کسی که خبر داده بود را دیدم، همین‌قدر [صدایی را] شنیدم.

گفتم: اسم جانشینش چیست؟  گفت: اسم پسرش که جانشین پدر است، «کامل» است. این را هم باید آدم [توجه] داشته باشد که اجنه هم عمرشان یک سال و دو سال و ده سال و صد سال نیست.

این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین